Pravidla

1. rozměry

Hřiště musí mít tvar obdélníku - délka hrací plochy musí být větší než šířka. Délka hřiště je 45 - 22 m

 

2. vyznačení hrací plochy

Hřiště musí být vyznačeno zřetelnými čarami, širokými 8 cm, podle výkresu. Tyto čáry jsou součástí území, které vyznačují. Delší čáry ohraničující hřiště se nazývají postranními čarami, kratší čáry se nazývají brankovými čarami. Hřiště je rozděleno příčně na dvě stejné poloviny středovou čárou. Střed hřiště bude vyznačen vhodnou značkou . Na každé brankové čáře 5 m od rohového čtvrtkruhu musí být vyznačena nejméně 10 cm dlouhá čára vedená směrem ven ze hřiště.

3. pokutové (brankové) území

Brankové uzemí je velké 6x8 m

4. značka pokutového kopu

7 m od středu každé brankové čáry, měřeno na pomyslné čáře, která je kolmá na brankovou čáru, musí být vyznačeny vhodné značky. Tyto značky jsou značkami pro pokutový kop.

5. rohový čtvrtkruh

Ve všech čtyřech rozích hřiště bude směrem do hřiště vyznačen čtvrtkruh o poloměru 25 cm

6. zóna pro střídání hráčů

Na stejné straně hřiště jako jsou hráčské lavičky jsou na postranní čáře vyznačeny zóny pro střídání hráčů. Těmito zónami hráči vstupují na hřiště nebo hřiště opouštějí. Zóna pro střídání začíná 5 metrů od středové čáry a je široká 5 metrů. Je vyznačena na každém svém konci čarou širokou 8 cm a dlouhou 40 cm na stranu ven ze hřiště a 40 cm na stranu dovnitř hřiště (celkem 80 cm). Hráčské lavičky budou umístěny přímo proti zónám pro střídání tak, aby prostor před stolkem časomíry zůstal volný. Hráči každého družstva mohou používat pouze zónu pro střídání na vlastní polovině hřiště.

Citovcup: ruší se toto pravidlo

7. branky

Branky jsou umístěny ve středu každé brankové čáry a skládají se ze dvou vertikálních tyčí, vzdálených od sebe 3 m (vnitřní rozměr), spojených horizontálním břevnem, jehož spodní okraj je 2 m od země (podlahy). Šířka a hloubka tyčí i břevna musí být maximálně 8 cm. Sítě musí být pečlivě připevněny k tyčím i břevnům úchyty na jejich zadní straně a musí být vypnuty tak, aby neohrožovaly bezpečnost hráčů. Hloubka branky - vzdálenost od brankové čáry k zadnímu uchycení sítě - je minimálně 80 cm a maximálně 100 cm. Pokud není branka napevno zabudována a v průběhu hry dojde k jejímu posunutí, rozhodčí přeruší hru ihned, jakmile to zjistí. Po vrácení branky na původní místo naváže hru míčem rozhodčího v místě, kde se míč nacházel v okamžiku přerušení hry. Pokud byl míč mimo hru, nechá hru navázat způsobem vyplývajícím z pravidel. Rozhodnutí KF ČMFS: Je povoleno užití sítí z konopí, juty nebo nylonu. Nylonové sítě však nesmí být tenčí než ty, které jsou vyrobeny z konopí nebo juty.

 

8. povrch hrací plochy

Povrch musí být hladký, rovný a nedrsný (neabrasivní). Doporučuje se použití dřevěného nebo umělého materiálu. Beton a asfalt jsou zakázány!
Rozhodnutí KF ČMFS: Použití přírodního či umělého trávníku, případně půdy je povoleno pro domácí soutěže, nikoliv pro mezistátní a mezinárodní utkání.

 MÍČ

1. tvar a materiál

Míč musí být kulatý a jeho vnější obal musí být z kůže, nebo jiného schváleného materiálu. Při jeho výrobě nesmí být použit žádný materiál, který by mohl znamenat nebezpečí pro hráče. Používání plstěných nebo plyšových míčů je zakázáno.

2. technické parametry

  1. míč velikosti č. 5
  2. hmotnost míče na začátku hry musí být 400 až 440 gramů
  3. při spuštění z výšky 2m odskočí napoprvé od země maximálně 65cm a minimálně 50cm
  4. míč musí být nahuštěn na tlak 0,4 až 0,6 atm. (400 až 600 g/cm2)

Pro soutěže řízené FIFA a UEFA je povinné používání míčů splňujících technické nároky a požadavky, které je potvrzeno jedním z těchto označení:

  1. "FIFA APPROVED" (schváleno FIFA)
  2. "FIFA INSPECTED" (prověřeno FIFA)
  3. "INTERNATIONAL MATCHBALL STANDARDS" (mezinárodní míčový standard)

3. výměna míče v průběhu hry

Míč nemůže být v průběhu utkání měněn bez povolení hlavního rozhodčího. O způsobilosti míče a o jeho výměně rozhoduje vždy hlavní rozhodčí. Schvaluje také eventuální použití většího počtu míčů pro utkání (pro plynulejší průběh hry), a to vždy před jeho začátkem. Pokud se míč stane nezpůsobilým:

  1. v průběhu hry: hlavní rozhodčí hru přeruší, míč vymění a hru naváže míčem rozhodčího v místě, kde se nacházel původní míč při přerušení hry.
  2. v přerušené hře: hlavní rozhodčí míč vymění a hru naváže způsobem odpovídajícím důvodu původního přerušení hry.

V utkáních a turnajích řízených FIFA, jednotlivými konfederacemi nebo národními asociacemi nejsou povoleny na míčích žádné reklamy, kromě emblému turnaje, znaku jeho pořadatele a ochranné známky výrobce míče. Propozice turnaje mohou upravovat velikost a počet těchto znaků. Rozhodnutí KF ČMFS: Používání jiných přijatelných míčů (např. č. 4 s normálním odskokem) je výjimečně povoleno pouze pro utkání hrané na venkovních hřištích.

Octne-li se v době, kdy je míč ve hře, na hrací ploše další míč, a je-li tím ovlivněna hra, rozhodčí hru přeruší a po odstranění druhého míče z hrací plochy naváže hru míčem rozhodčího v místě, kde byl původní míč v okamžiku přerušení hry.

Citovcup:Každé z mužstev je povinno mít na turnaji 2 míče č. 5. Pouze tyto míče jsou oficiálně uznány pro tento turnaj. Mužstvo musí před zahájením utkání oba míče předložit rozhodčímu (tzn. že tyto míče budou během hry uloženy u středové čáry). Na zápas budou tedy připraveny čtyři míče.

POČET HRÁČŮ

1. Hry se zúčastňují dvě družstva.

Každé družstvo má nejvíce čtyři hráčů, z nichž jeden musí být brankář

2. Při zahájení zápasu musí být minimální počet hráčů pět

3. Maximální povolený počet náhradníků jednoho družstva je sedm

4. Počet střídání během hry není omezen.

Hráč, který byl vystřídán, se může vrátit na hřiště jako náhradník za jiného hráče. Střídá se tzv. "letmým" způsobem, to znamená i když je míč ve hře, a to za následujících podmínek:

  1. hráč, který opouští hřiště, tak učiní uvnitř vlastní zóny pro střídání
  2. hráč vstupující na hřiště tak také učiní uvnitř vlastní zóny pro střídání, ale ne dříve, než hráč opouštějící hrací plochu úplně přejde postranní čáru směrem ven ze hřiště.
  3. střídání je dokončeno, když náhradník vstoupí na hrací plochu. Od této chvíle se stává hráčem a hráč, kterého nahrazuje, přestává být hráčem a stává se náhradníkem.
  4. náhradník podléhá pravomoci rozhodčího, ať už bude připuštěn ke hře nebo ne.
  5. pokud v průběhu letmého střídání vstoupil náhradník na hřiště dříve, než je střídaný hráč opustil nebo náhradník vstoupí na hrací plochu nebo ji střídaný hráč opustí jiným prostorem než je zóna pro střídání, rozhodčí hru přeruší. Provinivšího se hráče napomene žlutou kartou a znovu zahájí hru nepřímým volným kopem ve prospěch mužstva, které se neprovinilo, z místa, kde se nacházel míč v okamžiku přerušení hry. Pokud byl míč uvnitř pokutového území provinivšího se mužstva, nepřímý volný kop se bude zahrávat z hranice pokutového území nejblíže místu, kde se nacházel míč v okamžiku přerušení hry.

Rozhodnutí KF ČMFS: Netýká se případů, kdy se hráč evidentně zraní, načež opustí hřiště mimo zónu pro střídání. Naopak předstírání zranění s úmyslem rychle vystřídat posoudí rozhodčí jako nesportovní chování a hráče napomene žlutou kartou.

5. Brankář si může vyměnit své místo s jakýmkoli jiným hráčem.

Činí tak rovněž "letmým" způsobem jako hráči v poli. Dres náhradního brankáře musí mít jiné číslo než měl střídaný brankář. Střídá-li brankáře hráč z pole, musí být číslo na jeho brankářském dresu shodné s číslem tohoto hráče na dresu do pole.

6. Minimální počet hráčů

Jednoho týmu na hřišti jsou tři (2+1), kromě začátku utkání, kdy musí být plný počet, tedy pět (5+1). Klesne-li počet hráčů na dva, zápas musí být ukončen.

7. Hráč, který je zraněn,

musí kvůli ošetření opustit hrací plochu, pokud je to možné. Pokud je přece jen nutné ošetřit hráče na hrací ploše, musí tento po ošetření hrací plochu opustit a nesmí se na ni vrátit dříve, než je hra znovu zahájena a dokud nenahlásí svoji způsobilost k další hře třetímu rozhodčímu (není-li tento přítomen, druhému rozhodčímu).

Rozhodnutí KF ČMFS: Hráč, který opustil hrací plochu s krvácejícím zraněním, se smí na hrací plochu vrátit zpět až poté, co si rozhodčí ověří, že jeho zranění již nekrvácí.

Citovcup:maximální počet náhadníků není nijak omezen, zóny pro střídání jsou pomyslné

9. DÉLKA HRY

  1. Délka hrací doby je stanovena na 2x12 minut /sobota/, 2x12 minut /neděle/, finále 2x15 minut
  2. V případě účasti pouze 4 týmů ve skupině bude hrací doba prodloužena na 2x16 minut
  3. Pokud bude ve skupině 6 týmů bude hrací doba zkrácena na 2x8 minut
  4. Dodržování času je sledováno hlavním rozhodčím a pouze on je kompetentní k posouzení hrací doby.
  5. Mezi poločasy neexistuje přestávka. Přerušení hrací doby je omezeno na dobu nezbytně nutnou k výměně stran a zahájení hry.
  6. Čekací doba neexistuje. Ihned kontumace 3:0 !!
  7. Time-out není povolen.
  8. V případě, že se základní skupiny s volným losem nepodaří obsadit pátým účastníkem, hrací doba bude prodloužena na 2 x 16 min.

10. ZAHÁJENÍ HRY

1. Před zahájením utkání se provede losování mincí.

Družstvo, které los vyhrálo, si zvolí stranu, na kterou bude útočit. Zahajovací výkop má jeho soupeř.

2. Po signálu daném rozhodčím bude proveden zahajovací výkop

směrem na polovinu soupeře. Míč při tom musí stát ve středu hřiště na značce a v ustálené poloze. Hráči stojí na svých vlastních polovinách hrací plochy a hráči družstva, které výkop neprovádí, stojí ve vzdálenosti nejméně tří metrů od míče, dokud není výkop proveden. Míč je ve hře, jakmile se po provedení kopu pohne směrem kupředu. Hráč provádějící výkop se nesmí míče dotknout podruhé dříve, než se jej dotkl jiný hráč na hrací ploše. Pro rozehrání zahajovacího výkopu neplatí limit čtyř vteřin.

3. Zahajovací výkop je prováděn v těchto případech:

  • na začátku utkání
  • na začátku druhého poločasu
  • na začátku každé části prodloužení
  • po dosažení branky (zahrává družstvo, které obdrželo branku)

4. Po poločasové přestávce si družstva vymění strany

i hráčské lavice a výkop bude prováděn hráčem opačného družstva než na začátku utkání. Při případném prodloužení se losuje znovu za stejných podmínek jako v bodě 1.

5. Branky může být dosaženo přímo ze zahajovacího výkopu

6. Při jakémkoli porušení bodů 1 - 4 tohoto pravidla, bude výkop opakován.

Pouze pokud se hráč provádějící výkop dotkne míče podruhé dříve, než se míče dotkl jiný hráč, bude soupeřovu družstvu přiznán nepřímý volný kop z místa, kde se přestupek stal.

7. Při znovu zahájení utkání po dočasném přerušení hry

z jakékoli příčiny neuvedené v těchto pravidlech a nezpůsobené přestupkem nebo chybou některého z družstev, za předpokladu, že míč před tímto přerušením neopustil hrací plochu, rozhodčí vhodí míč rozhodčího v místě, kde se míč nacházel před přerušením hry. V případě, že se míč nacházel v pokutovém území, je míč vhozen na čáře pokutového území v bodě, který je nejblíže místu, kde se míč nacházel při přerušení. Míč je ve hře v momentě, kdy se dotkne země. Rozhodčí musí vhození míče opakovat, pokud:

  • míč po vhození přejde postranní nebo brankovou čáru aniž by se ho dotkl jiný hráč
  • se míče dotkne některý hráč dříve, než míč dopadl na zem

11. MÍČ VE HŘE A MIMO HRU

1. Míč je mimo hru

  • když celým objemem přejde po zemi či ve vzduchu brankovou nebo postranní čáru
  • když hra byla přerušena rozhodčím

2. Míč je ve hře

Míč je ve hře ve veškerém ostatním čase od zahájení hry do jejího konce a to i když:

  • Míč se odrazí od břevna nebo brankové tyče zpět do hřiště.
  • Míč se odrazí od rozhodčího stojícího na hrací ploše.
  • V případě předpokládaného porušení pravidel, dokud není učiněno rozhodnutí, tedy jedná se o tzv. výhodu ve hře.

Rozhodnutí KF ČMFS: Dotkne-li se míč při hře stropu, hra bude opět zahájena autovým kopem proti družstvu, jehož hráč se míče dotkl jako poslední před dotekem stropu. Kop je zahráván z místa na bližší postranní čáře kolmo k místu, kde se míč dotkl stropu.

12. DOSAŽENÍ BRANKY

Branky je dosaženo, pokud tato pravidla nestanoví jinak, přejde-li míč celým objemem přes brankovou čáru mezi brankovými tyčemi a pod břevnem za předpokladu, že nebyl hozen, donesen nebo záměrně vržen rukou nebo paží hráčem útočícího družstva včetně jeho brankáře. Družstvo, které v průběhu zápasu zaznamená větší počet branek, bude vítězem. Jestliže nebude dosaženo žádné branky nebo bude dosaženo stejného počtu branek oběma družstvy, zápas skončí remízou. V tomto případě může rozpis soutěže nařídit prodloužení utkání.

Rozhodnutí KF ČMFS: Branky nelze dosáhnout přímo z autového kopu, úmyslnou rukou, přímo z nepřímého volného kopu, přímo z výhozu brankáře. Vlastní branky nelze dosáhnout ze žádné "standardní" situace (autový, rohový, volný přímý nebo nepřímý kop). V tom případě se zahrává rohový kop. V případě výhozu od branky, který skončí ve vlastní brance, záleží na tom, opustil-li míč pokutové území. Pokud ano, zahrává se rohový kop, pokud ne, opakuje se výhoz. Platnost dosažené branky potvrdí rozhodčí jedním až dvěma středně dlouhými hvizdy píšťalky.

13. FAULY A NESPORTOVNÍ CHOVÁNÍ

1. Volný přímý kop

Volným přímým kopem bude potrestáno družstvo, jehož hráč se dopustí některého z následujících přestupků a to způsobem, který je podle rozhodčího nebezpečný, bezohledný anebo použije nepřiměřené síly:

  1. kopne nebo pokusí se kopnout soupeře
  2. podrazí soupeře, nebo se snaží nastavením nohy nebo skrčením pád soupeře způsobit
  3. skočí na soupeře
  4. vráží do soupeře nebezpečným způsobem aniž se soupeř brání, nebo prudce vráží do soupeře ramenem
  5. napadne protihráče zezadu, vráží do soupeře zezadu, aniž ten mu brání ve hře
  6. udeří nebo se pokusí udeřit soupeře
  7. na soupeře plivne
  8. drží soupeře
  9. strčí do soupeře
  10. ohrozí soupeře skluzem

Rozhodnutí KF ČMFS: Skluzem se rozumí jakékoliv klouzání se vpřed či do stran po povrchu hrací plochy za využití jeho kluzkosti za účelem zabránit protihráči v další hře. Pokud není skluz veden proti osobě protihráče nebo jiným nebezpečným způsobem, netrestá se. Nezáleží na vzdálenosti od protihráče, ale na směru vedení zákroku. Pokud je skluz veden do souboje s protihráčem, trestá se volným přímým kopem. Pokud je při tom protihráč nebezpečně ohrožen, trestá se navíc napomenutím. Pokud dojde k přímému zasažení protihráče, trestá se vyloučením. Brankáři ve vlastním pokutovém území je povoleno hrát skluzem i při souboji o míč za předpokladu, že si nepočíná nebezpečně vůči protihráči.

  • zahraje míč rukou, tedy míč rukou nebo paží zadrží, hodí, nese, případně do míče strčí (netýká se brankáře ve svém vlastním pokutovém území).

Rozhodnutí KF ČMFS: Při zasažení míče rukou je důležité, jde-li o úmyslný pohyb proti míči. Pokud míč zasáhne ruku, která se přirozeně pohybuje (v běhu, při výskoku) a teč míče je zjevně neúmyslná, nechá rozhodčí pokračovat ve hře.

Volný přímý volný kop bude zahráván soupeřovým družstvem z místa, kde došlo k přestupku. Rozhodčí může navíc podle závažnosti přestupku užít napomenutí nebo vyloučení viníka. Pokud hráč družstva spáchá některý z výše uvedených přestupků ve vlastním pokutovém území, bude jeho družstvo potrestáno pokutovým kopem a to bez ohledu na postavení míče v okamžiku přestupku, pokud je míč ve hře. Volný přímý kop z vlastního pokutového území je možno zahrát z kteréhokoli místa v tomto území.

2. Volný nepřímý kop

Volným nepřímým kopem bude potrestáno družstvo jehož hráč se dopustí některého z následujících přestupků:

  1. hraje způsobem, který je možno považovat za nebezpečný, např. se pokouší kopnout do míče, který je v držení brankáře
  2. není v kontaktu s míčem a přitom úmyslně brání soupeři ve hře (běhá mezi soupeřem a míčem nebo vystavuje tělo tak, aby bránilo soupeři a tvořilo překážku mezi soupeřem a míčem
  3. atakuje brankáře, kromě případů, kdy brankář hraje mimo vlastní pokutové území
  4. brání brankáři v rozehrání míče rukama
  5. v průběhu letmého střídání vstoupí na hrací plochu dříve, než ji vystřídaný hráč opustí nebo na hrací plochu vstoupí nebo ji opustí na nesprávném místě
    f.projevuje slovem nebo náznakem nesouhlas s rozhodnutím rozhodčího
  6. proviní se nesportovním nebo hrubým nesportovním chováním (např. se snaží soupeře zmást výkřikem "přihraj", "pusť" apod., používá na hřišti sprostých slov ať už k sobě či jiným osobám, odmítá si okamžitě upravit výstroj po upozornění rozhodčím)
  7. dopustí se jiného přestupku, který není přesně specifikován, ale kvůli němuž je hra přerušena za účelem napomenutí nebo vyloučení hráče
  8. brankář ovládá míč (má jej pod kontrolou) na vlastní polovině hrací plochy déle než 4 vteřiny
  9. brankář rukama se dotkne míče, který mu byl úmyslně přihrán hráčem jeho družstva a to částí nohy od kolene níže (týká se i autového kopu)
  10. brankář znovu zahraje míčem, který měl předtím ve své moci a rozehrál ho svým spoluhráčům, aniž by míč mezi tím opustil jeho vlastní polovinu hrací plochy nebo se jej dotkl protihráč (týká se i autového kopu zahraného brankářem)

Nepřímý volný kop bude zahráván z místa, kde došlo k přestupku, mimo případy, kdy k přestupku došlo uvnitř vlastního pokutového území. V takovém případě zahrává soupeřovo družstvo volný nepřímý kop z čáry pokutového území v bodě, který je nejbližší místu přestupku. Nepřímý volný kop z vlastního pokutového území je možno zahrát z kteréhokoli místa v tomto území.

Pro rozlišení volného nepřímého kopu od přímého zvedají oba rozhodčí při nepřímém kopu nad hlavu napnutou paži s rozevřenou dlaní a drží ji nad hlavou tak dlouho, dokud se míč rozehraný z tohoto kopu nedotkne jiného hráče nebo neskončí mimo hru.

3. Napomenutí hráče

Hráč bude napomenut, jestliže:

  • v průběhu "letmého" střídání vstoupí na hrací plochu dříve než ji střídaný hráč opustí nebo na hrací plochu vstoupí z nesprávného místa
  • opakovaně porušuje pravidla hry
  • opakovaně porušuje pravidla hry
  • projevuje slovem nebo náznakem nesouhlas s rozhodnutím rozhodčího
  • proviní se nesportovním chováním
  • úmyslně opustí hrací plochu mimo zónu pro střídání bez povolení rozhodčího
  • odmítá dodržet řádnou vzdálenost od míče při soupeřově rozehrání nebo se jinak snaží rozehrání zabránit
  • zmaří soupeři slibně se rozvíjející akci nedovoleným zákrokem, za který se nařizuje volný přímý, event. pokutový kop

4. Vyloučení hráče

Hráč bude vyloučen ze hry pokud se dopustí následujících přestupků:

  • hraje surově
  • chová se hrubě nesportovně
  • používá urážlivých nebo hanlivých výroků
  • podruhé se proviní napomínatelným přestupkem (druhá žlutá karta)
  • plivne na soupeře nebo jinou zúčastněnou osobu
  • zabrání soupeři ve skórování úmyslným zahráním rukou (kromě brankáře ve vlastním pokutovém území)
  • zmaří soupeři vyloženou brankovou příležitost nedovoleným zákrokem, za který se nařizuje volný přímý, event. pokutový kop
  • úmyslně posune vlastní branku čímž zabrání soupeři v dosažení regulérní branky

Pokud je hráč vyloučen za přestupek v bodě b, c ,h, aniž by došlo k jinému porušení pravidel, pak bude hra po vyloučení hráče znovu zahájena nepřímým volným kopem z místa přestupku proti jeho družstvu. Výjimkou je opět pokutové území, kdy je kop zahráván z čáry pokutového území nejblíže k místu přestupku.

Dojde-li k vyloučení hráče, nesmí se dotyčný hráč znovu vrátit do hry. Pokud se chová nesportovně, musí opustit nebližší prostory hřiště. Jeho družstvo pokračuje ve hře po dobu dvou minut oslabeno o jednoho hráče, pokud v této době neinkasuje branku. Po dvou minutách či po obdržení branky smí postižené družstvo doplnit počet hráčů na hrací ploše některým náhradníkem. Pro doplňování hráčů po dvouminutovém trestu platí tyto další zásady:

  1. jestliže obě družstva hrají vinou vyloučení o třech nebo čtyřech hráčích a je dosaženo branky, obě družstva pokračují dále ve stejném počtu hráčů.
  2. jestliže hraje pět nebo čtyři hráči proti třem a družstvo s větším počtem hráčů dosáhne branky, smí družstvo s menším počtem hráčů stav doplnit pouze o jednoho hráče.
  3. jestliže dosáhne branky družstvo menším počtem hráčů, počet hráčů se nemění.
  4. pokud jsou vyloučeni z jednoho družstva tři hráči, pak se může družstvo doplnit na tři hráče na hřišti a třetímu vyloučenému hráči se trest začíná počítat až po skončení trestu prvního vyloučeného.
  5. pokud družstvo nemůže doplnit stav hráčů na potřebný minimální počet tří (2+1), pak rozhodčí zápas předčasně ukončí.
  6. hráč, který se zapojuje do hry na místo vyloučeného hráče, tak smí učinit ihned po uplynutí dvou minut trestu

14. AUTOVÝ KOP

Přejde-li míč celým svým objemem přes postranní čáru, ať už po zemi nebo ve vzduchu, bude vykopáván zpět do hry jakýmkoli směrem z místa, kde přešel postranní čáru. Rozehrávat bude hráč opačného družstva, než toho, jehož hráč se míče dotkl poslední na hrací ploše.

  1. Míč musí stát nehybně přesně na postranní čáře v místě, kde přešel postranní čáru
  2. Hráč provádějící rozehrání nesmí svýma nohama překročit postranní čáru (musí mít nohy za čárou vně hřiště nebo přesně na ní)
  3. Hráč musí kop provést do 4 vteřin od okamžiku, kdy má míč v moci tak, že je schopen kop provést a je na místě kopu.
  4. Hráč, který provedl rozehrání, nesmí hrát míčem podruhé dříve než se míče dotkne kterýkoli jiný hráč, jinak je přiznán soupeřovu družstvu nepřímý volný kop z místa, kde se hráč dotkl míče podruhé. Míč je ve hře, jakmile se pohne.
  5. Hráči družstva, které rozehrání neprovádí, musejí být vzdáleni nejméně 5 metrů od místa rozehrání. V případě nedodržení vzdálenosti může být viník napomenut.
  6. Z rozehrání nemůže být přímo dosaženo branky. V takovém případě se nařizuje výhoz od branky.

V případě porušení bodů 1 až 3 je rozehrání přiznáno hráčům soupeřova družstva.